Ingen middagsmad

18. februar 2008

Alder:
12 mdr.

Ingen middagsmad

Hej Helen

Et stort råb om hjælp.

Min lille Anna er blevet en djævel ved middags bordet. Ved de andre måltider er der ingen problemer.

Hun vil intet spise, hverken og slet ikke rugbrød, lyst brød og varm mad. Sidder bare og spytter det ud eller smider det på gulvet. Vi bliver uvenner hver gang og hun ender med at blive taget fra uden rigtig at få noget. Jeg frygter hver middags måltidet nu og det er jo ærgeligt. I dagplejen har det ik været så stort et problem siger dagplejemoren, de første to uger har hun spist næste et styk rugbrød, men i sidste uge blev det vist ikke rigtig til noget, der havde hun også lige været syg i 3 dage, med feber og forkølelse.

Jeg syntes faktisk at det har stået på det meste af det nye år altså ca 1,5 måned og jeg er ved at blive vanvigtig. Det er altså startet før dagpleje. Og hun har været glad for rugbrød før og vil gerne have øllebrød om ...

Annonce

... morgnen. Jeg hader mig selv for at blive så sur på hende hver middag. Jeg prøver at lade være med at give hende opmærksomhed under måltidet og giver hende lov til selv at tage det fra talerknen. Hjælp mig inden jeg bliver sindsyg.....

Vores mad plan for en dag ser sådan ud:

Morgenmad kl 7 øllebrød, havregrød og havrefras eller en bolle og mælk.

Formiddag kl 9 et stykke frugt

Middag som ovenfor beskrevet
Eftermiddag 14 en flaske og frugt

Aften kl 17-17.30 spiser hun af det vi får med meget forskellig velbehag som regel afsluttet af yougurt.

Før sengetid får hun flaske.

Indimellem kan hun godt få kiks og frugt. Så jeg syntes jo ik det er voldsom meget hun få. Hun vejer 10 kilo og er ca 80 centimeter det er ihvertefald den størrelse tøj hun bruger. Hun har gode lår og mave så jeg syntes egenlig at hun ser godt ud.

Håber på gode råd.

Med venlig hilsen
Karin og Anna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine