Brev:
Ingen middagsmad
18. februar 2008
Alder:
12 mdr.
Ingen middagsmad
Hej Helen
Et stort råb om hjælp.
Min lille Anna er blevet en djævel ved middags bordet. Ved de andre måltider er der ingen problemer.
Hun vil intet spise, hverken og slet ikke rugbrød, lyst brød og varm mad. Sidder bare og spytter det ud eller smider det på gulvet. Vi bliver uvenner hver gang og hun ender med at blive taget fra uden rigtig at få noget. Jeg frygter hver middags måltidet nu og det er jo ærgeligt. I dagplejen har det ik været så stort et problem siger dagplejemoren, de første to uger har hun spist næste et styk rugbrød, men i sidste uge blev det vist ikke rigtig til noget, der havde hun også lige været syg i 3 dage, med feber og forkølelse.
Jeg syntes faktisk at det har stået på det meste af det nye år altså ca 1,5 måned og jeg er ved at blive vanvigtig. Det er altså startet før dagpleje. Og hun har været glad for rugbrød før og vil gerne have øllebrød om morgnen. Jeg hader mig selv for at blive så sur på hende hver middag. Jeg prøver at lade være med at give hende opmærksomhed under måltidet og giver hende lov til selv at tage det fra talerknen. Hjælp mig inden jeg bliver sindsyg.....
Vores mad plan for en dag ser sådan ud:
Morgenmad kl 7 øllebrød, havregrød og havrefras eller en bolle og mælk.
Formiddag kl 9 et stykke frugt
Middag som ovenfor beskrevet
Eftermiddag 14 en flaske og frugt
Aften kl 17-17.30 spiser hun af det vi får med meget forskellig velbehag som regel afsluttet af yougurt.
Før sengetid får hun flaske.
Indimellem kan hun godt få kiks og frugt. Så jeg syntes jo ik det er voldsom meget hun få. Hun vejer 10 kilo og er ca 80 centimeter det er ihvertefald den størrelse tøj hun bruger. Hun har gode lår og mave så jeg syntes egenlig at hun ser godt ud.
Håber på gode råd.
Med venlig hilsen
Karin og Anna